سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی مهندس

چگونه میتوانی شب راحت بخوابی و خواهرت اسیر باشد ؟

    نظر

حکومت بحرین از خانواده آیات القرمزی خواسته که شکایتی مبنی بر گم شدن آیات القرمزی تنظیم کنن در حالی که الان یه هفته از بازداشت آیات القرمزی توسط پلیس بحرین میگذره ولی با مراجعه خانواده با مراکز پلیس، اعلام شده که هیچ اطلاعی از آیات در دسترس نیست و باید شکایتی مبنی بر گم شدن اون تنظیم بشه.

 

- آیات القرمزی دختری 20 ساله است که در دانشکده تربیت معلم درس میخوند وشعر عربی به لهجه بحرینی میسرود. آیات در تظاهرات اعتراضی و تجمعاتی که در میدان لؤلؤ برگزار میشد شرکت فغال داشت. در یکی از تجمعاتی که در میدان لؤلؤ برگزار شده بود آیات شعری بر ضد حکومت آل خلیفه و خصوصا شخص خلیفة بن سلمان آل خلیفة نخست وزیر بحرین خوند.
از اون روز آیات بارها مورد تهدید قرار گرفته بود و صفحاتی هم بر روی فیس بوک برای ضدیت با آیات و فحش دادن به اون تشکیل شده بود. و ایمیلهای سرشار از توهین و اهانت و سب و شتم و تهدید به قتل دریافت میکرده

- خانواده القرمزی سابقه ای طولانی در معارضه بحرینی دارند. در سالهای دهه 90 میلادی پدر آیات، حسن القرمزی به دلیل اشعاری که در انتقاد به حکومت آل خلیفة سروده بود بازداشت شده بود. وبرادرانش هم بارها تجربه زندان را دارند.
به همین دلیل و به دلیل تهدیداتی که بود آیات منزل پدری خود رو ترک و در منزل یکی از نزدیکان مخفی شده بود.
در یکی از آخرین شبهای ماه مارس پلیس به خانه این خانواده حمله ور شد وبعد از تفتیش کل منزل و ایجاد رعب و وحشت و تهدید اهل خانه و بعد از اینکه از یافتن آیات ناتوان ماندندخانه را ترک کرده اند.

- ولی این آخرین بار نبود. این بار حدود 15 نفر (پلیس و لباس شخصی) وارد خانه شدند و عده بسیاری نیز در بیرون از خانه حضور داشته اند. تمام درهای اتاقهای منزل را شکسته اند و اثاثیه منزل را تخریب کرده اند. بعضی از اثاثیه و جواهرات را دزدیده اند و تقریبا تمام وسائل آیات را با خود برده اند.
مادر آیات میگوید که فرمانده افراد به ما گفت که بیرون میروم تا سیگاری بکشم و وقتی برمیگردم مکان آیات را به ما میگویید والا از بالا دستور داریم که خانه را بر سرتان خراب کنیم.
کودکان خانواده همه ترسیده بودند و زنان گریه میکردند بعد از تهدید زیاد پدر خانواده راضی میشود که آیات را تحویل بدهد.
به همراه مجوعه ای از نیروها به منزلی که آیات در آن مخفی بوده مراجعه میکنند و آیات که آماده شده بوده خود رو تسلیم پلیس میکند. به خانواده وی گفته میشه که فردا به مرکز پلیس الحوره مراجعه کنند.

- واز این روز خبری از آیات نیست. مراجعات مکرر فقط و فقط منجر به ارجاع به مراکز مختلف پلیس شده است. فقط یک بار از خانواده برای آیات درخواست لباس شده است و پس از آن حضور آیات در هیچکدام از مراکز مرتبط با پلیس تایید نشده است و در آخر از خانواده خواسته اند که شکایتی مبنی بر فقدان و گم شدن آیات تنظیم کنند در حالی که آیات توسط نیروهای ملبس به لباس پلیس و در مقابل چشم خانواده بازداشت شده است.

از شروع بازداشتهای گسترده در بحرین تا کنون بیش از 400 نفر بازداشت و مفقود شده اند. از این بین 10 نفر زن هستند و هیچ خبری از سرنوشت هیچکدام از بازداشت شدگان در دسترس نیست