سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی مهندس

جملاتی معنا دار از کتابهایی که خواندم(1)

    نظر

_خداوند خداوند است او به موسی نگفت که خیر است یا شر فقط گفت من هستم .او تمام چیزهایی هست که زیر نور خورشید وجود دارند-صاعقه ای است که خانه ای را ویران می کند ودست مردی است که دوباره آن را می سازد.

_خداوند قادر مطلق است.اگر او خودش را به انجام کارهایی که فقط ما آنها را خیر میدانیم محدود کند دیگر نمی توانیم او را قادر مطلق بنامیم در این صورت تنها به بخشی از عالم حکمرانی خواهد کرد و کسی قدرتمندتر از او وجود خواهد داشت و کارهای او را نظارت و داوری خواهد کرد.

_تدبیر خداوند همیشه با آنچه هستیم یا احساس می کنیم تطابق ندارد اما مطمئنا که او برای همه آنها دلیل دارد.

_انسان زاده شد تا به سرنوشتش خیانت کند.

_خداوند فقط کارهای غیر ممکن را در دل انسان ها جای می دهد.

_وقتی انسانی به طرف سرنوشتش می رود اغلب اوقات مجبور می شود مسیرهایش راتغییر دهد.اما هیچ کس قادر نیست از خواسته هایش چشم پوشی کند .حتی اگر مواقعی پیش بیاید که فکر کند دنیا و دیگران قدرتمندترند.سر کار این است:تسلیم نشدن.

_خدا هیچ گاه کسی را که دوست دارد رها نمی کند.

_خداوند حلال مشکلات است.

_همه چیز طبق خواست خداوند پیش خواهد رفت.لحظات رنج  و عذابی در زندگی ما پیش می آید که قادر نیستیم از آنها اجتناب کنیم. اما همه این لحظات بنا به دلایلی و جود دارند.و این دلایل را تنها هنگامی که آنها را پشت سر گذاشتیم متوجه می شویم چرا وجود داشته اند.

_هر انسانی حق دارد به وظیفه اش شک کند و گهگاه آن را رها کند اما کاری که نباید انجام دهد این است که وظیفه اش را فراموش کند.هرکس شک به دل راه ندهد بی لیاقت است چرا که با اطاعت های کورکورانه اش مرتکب گناه تکبر و غرور می شود.رحمت باد بر کسانی که لحظات شک و تردید را پشت سر می گذارند.

-همه از قدرت الهی برخوردارند و از آن استفاده نمی کنند.

_خداوند دعای کسانی را که می خواهند نفرت را از خود دور کنند مستجاب می کند اما صدای کسانی را که می خواهند از عشق بگریزند را نمی شنود.

_قدرت انسان در نیروی تصمیم گیری هایش نهفته است.

_وقتی در برداشت محصول تاخیر بیفتد میوه ها می پوسند اما وقتی در حل مسایل تاخیر بیفتد به رشد خود ادامه می دهند.

_زندگی از امیال شکل نمی گیرداعمال هر فرد آنرا به وجود می آورد.

_برای مقابله با سرنوشت به نظم وشکیبایی نیاز است و امید اگر امیدی در کار نباشد نیروی انسان در راه مبارزه با غیر ممکن ها تلف می شود.

_از نظر افراد موفق زندگی یک پیروزی همیشگی است که ادامه می یابد این افراد اسیر محدودیت های گذشته نمی شوند.

_اگر از گذشته ات ناراضی هستی آنرا فراموش کن داستان تازه ای از زندگی ات را به تصویر در آور وآن را باور کن.

_هر کسی از زمان تولد نامی دارد اما باید بیاموزد که زندگی اش را با واژه ای نام گذاری کند که برای معنا بخشیدن به آن انتخاب کرده است.

_انسن باید سرنوشتش را انتخاب کند نه آن را بپذیرد.

_یک کودک همیشه می تواند سه چیز را به یک بزرگسال بیاموزاند:1-بی هیچ دلیل شاد بودن2-همیشه با چیزی سرگرم بود3-اینکه خواسته هایش را با تمام نیرو مطالبه می کند.

_خداوند به انسان ها بزرگترین موهبت ها را بخشیده است:توانایی انتخاب و تصمیم گیری در اعمالشان. 

 

کوه پنجم (پائولوکوئیلو)